..:: MENU ::..
..:: STRONA GŁÓWNA ::..
..:: PATRON ::..
..:: NAUCZYCIELE ::..
..:: UCZNIOWIE ::..
..:: SAMORZĄD UCZNIOWSKI::..
..:: SUKCESY ::..
..:: SUKCESY SPORTOWE::..
..:: NASZE PRACE ::..
..:: ZAJĘCIA POZALEKCYJNE ::..
..:: PODRĘCZNIKI ::..
..:: LINKI ::..
..:: DLA RODZICÓW ::..
..:: KALENDARZ SZKOLNY ::..
..:: TERMINARZ ZEBRAŃ ::..
..:: PRZERWY - DZWONKI ::..
..:: REKRUTACJA KL. I :..
..:: KONTAKT ::..
.: DZIAŁANIA SZKOŁY :.
..:: ŚWIETLICA ::..
..:: BIBLIOTEKA ::..
..:: PEDAGOG ::..
..:: LOGOPEDA ::..
..:: LUSTRO ::..
..:: HISTORIA ::..
..:: ZESPÓŁ FLETOWY ::..
..:: ZAJĘCIA UNIJNE ::..
..:: UKS LOTNIK ::..
..:: NAPISALI O NAS ::..
..:: ABSOLWENCI ::..
..:: HISTORIA SZKOŁY ::..
..:: NASZA SZKOŁA ::..





Nakarm głodne dziecko - wejdŸ na stronę www.Pajacyk.pl


Bezpieczny Internet









LOGOPEDA - mgr Katarzyna Staniszewska

Gabinet 19

Rok szkolny 2016/2017

    Godziny pracy logopedy:

    Dni
    tygodnia
    Godziny

    Poniedziałek

    09.30 - 13.30


    Wtorek

    8:00 - 9:00 - Konsultacje dla rodziców
    9:00 - 14:00

    Środa

    8:00 - 9:00 - Konsultacje dla rodziców
    9:00 - 14:00

    Czwartek

    08.30 - 13.00

    Piątek

    10.30 - 13.00


Logopedyczna piramida sukcesu




Logopeda to specjalista zajmujący się diagnozowaniem, stymulacją rozwoju mowy, profilaktyką oraz terapią wad wymowy i zaburzeń mowy.

Diagnoza logopedyczna

Każdego roku we wrześniu przeprowadzam przesiewowe badania logopedyczne w klasach pierwszych i wśród uczniów uczęszczających na zajęcia logopedyczne w poprzednim roku szkolnym. Po zdiagnozowaniu u dziecka wad wymowy przekazuję pisemną informację rodzicom o konieczności terapii wraz z proponowanym dniem i godziną zajęć. Po otrzymaniu informacji Rodzice zainteresowani terapią logopedyczną powinni się dowiedzieć jaką wadę wymowy ma ich dziecko i jak należy ćwiczyć z nim w domu.

Terapia

Terapia logopedyczna prowadzona jest indywidualnie lub w grupach 2-4 osobowych. Na zajęciach logopedycznych wykorzystywane są metody dydaktyczne oparte na nauce przez zabawę, dostosowane do wieku i potrzeb dziecka.

Współpraca z rodzicami

Terapia logopedyczna jest procesem długotrwałym. Jej skuteczność zależy od współpracy logopedy z dzieckiem oraz rodzicem. Same zajęcia logopedyczne nie są wystarczającym elementem terapii. Dlatego bardzo ważne jest zaangażowanie rodziców w systematyczne ćwiczenia z dzieckiem w domu. W tym celu prowadzony jest zeszyt, z którego można się dowiedzieć co aktualnie ćwiczy dziecko. Rodzice mają również możliwość skorzystać z wyznaczonych godzin konsultacyjnych.

Jak należy ćwiczyć z dzieckiem w domu?

Drogi Rodzicu:

- Po każdych zajęciach logopedycznych zaglądaj do zeszytu. Porozmawiaj z dzieckiem o tym co było na zajęciach. Jeśli dziecko widzi, że rodzic się angażuje i docenia jego pracę, bardziej się stara.
- Wplataj ćwiczenia w zabawę i różne domowe czynności. Można poprosić dziecko o powtarzanie słów, zwrotów i zdań, kiedy się bawi spokojnie, kąpie czy jedzie samochodem (radio musi być wyłączone).
- Wykorzystuj każdą naturalną sytuację, aby "przemycić" kilka słówek do utrwalenia. BądŸ kreatywny, możesz na przykład poprosić dziecko by nazwało przedmioty w kuchni, w pokoju czy ubrania które właśnie zakłada. Zawsze musisz wiedzieć co aktualnie ćwiczy Twoje dziecko.
- Lepiej ćwiczyć kilka razy krócej niż raz a długo. Wówczas ćwiczenia nie będą takie nużące.
- BądŸ cierpliwy i konsekwentny. Nie wolno wyśmiewać dziecka, jego wady ani braku postępów. Czasem mijają długie tygodnie zanim pojawią się pierwsze efekty terapii. Konsekwencja w realizowaniu ćwiczeń logopedycznych w domu jest niezbędna do osiągnięcia sukcesu!
- Regularnie kontaktuj się z logopedą prowadzącym terapię, aby konsultować postępy i sposób wykonywania ćwiczeń.
Chwal dziecko nawet za najmniejsze postępy. Nic tak nie zmotywuje do dalszej pracy jak pochwały ze strony bliskich i ważnych dla niego osób. W trakcie ćwiczeń wystarczy krótkie i entuzjastycznie wypowiedziane:
"Dobrze!", "świetnie!", "Dobrze sobie radzisz!", "Właśnie tak!", "Super!" , "Pięknie!". Tuż po ćwiczeniach podsumujmy krótko pracę dziecka: "świetnie Ci dziś poszło!", "Mówisz coraz wyraŸniej!", "Dobra robota! Brawo, tak trzymaj!"





Szkoła Podstawowa nr 1 w Radzyminie - D.P. 2006